3 Nisan 2015 Cuma

Detox Rüzgarı

Günaydın :) İlkbahar gelince ortalığı kasıp kavuran ve kimsenin dilinden düşürmediği Detox hakkında merakım gittikçe artmıştı.Ne tarafa dönsem yeşil karışımlar ne tarafa dönsem renkli suları ,çayları elinde dolaşan bayanlar olunca bu konuyu kaleme almak lazım diye düşündüm. 


Öncelikle Detox,çeşitli yollarla vücudumuza giren ya da vücudumuzun ürettiği zararlı toksinleri vücuttan arındırarak sağlığımızı korumak,vücudumuzdaki sıvıların asitleşmesini önleyerek asit-baz dengesini sağlamaktır.Detox diyetlerinin anti-aging ,kilo verme ,bağırsak ve sindirim sistemini rahatlatması gibi etkileri de vardır.



Bolca sıvı tüketmek,sebze ve meyvelerden yararlanmak Detox diyetlerinin temelini oluşturuyor diyebiliriz.Bu diyet dönemlerinde et,un,tuz,şeker,kahve gibi ürünlerin tüketilmesi önerilmiyor.Çaylarda rezene,hindiba,zencefil ve yeşil önerileri var.Biraz araştırma yaptığınızda bir çok Detox diyeti listesiyle karşılaşmanız mümkündür.


Bazı uzmanların günlük kalori ihtiyacını karşılamadığı ve vücut için gerekli yağ,lif,protein açısından eksik olmasının tehlikeli olacağı da belirtilmiş ama destekleyen uzmanların çoğunlukta olduklarını söyleyebiliriz.


Detox listelerinden en ünlülerinden biri hemşire ve natüropati uzmanı Roni DeLuz 'un 21 Günde 10 Kilo verdirdiği iddia edilen diyet listesidir.Ülkemizde de sağlıklı beslenme ve diyet uzmanı Taylan Kümeli tarafından geliştirilmiş bir diyet listesi de mevcuttur.Dr.Mehmet Öz'ün de programlarında ve köşe yazılarında daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.Tabii ki bu yazım sizi ancak  Detox hakkındaki bilgi kırıntılarına ulaştırabilir.Aklınızda Detox diyeti uygulamak gibi bir düşünce varsa mutlaka bir uzmana danışmalısınız.Ayrıntılardan haberdar etmek için beni de yorumsuz bırakmayın :)

2 yorum:

  1. Huuuu! Yeni blog buldum heyoooo! :) Sitene katılıp takipçin oldum bile! Detoksla ilgili yayınını çok beğendim bu arada. Hem ruhsal hem fiziksel esenlik için hep aklımda bir yerlerde var. Detoksla ilgili bildiğim en basit şey, sabahları aç karna maydonoz suyu içmek... Ha onu yapıyo muyum? Yok valla onu da yapmıyorum... Yuh bana! Kahve yanı'na bekliyorum seni... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Hemen geliyorum :)

      Sil