11 Nisan 2015 Cumartesi

Tatlı Tarifi : İrmik Helvası

Herkese yeniden merhaba :) Umarım haftasonunuz eğlenceli geçiyordur.Benim evde dinlenerek geçiyor.Yazının başlığından anlaşılacağı gibi bir de oturduğum yerde tatlı istiyorum :) Benim evde uyguladığım bir irmik helvası tarifim var.Sıklıkla takip ettiğim aşçı Maksut Aşkar'ın 24 Kitchen kanalındaki Maksut'un Neolokal Mutfağı programında görüp deneyip çokça da memnun kalmıştım.Sizinle paylaşıp sizin de canınızı çektireyim dedim :)


Fotoğraf:Maksut Aşkar

Malzemeler:

3 su bardağı süt
2 su bardağı kadar toz şeker
3 tutam ıhlamur çiçeği
4 yemek kaşığı tereyağı
1 avuç çam fıstığı
2 su bardağı irmik 

Hazırlanışı:

Ocağı yakıp sütü bir tencereyle ocağa koyun . Süt ısınmaya başladığında içine şekeri ekleyin.Şeker eriyene kadar karıştırın.
Şeker eriyince içine ıhlamur çiçeğini ekleyip karıştırmaya devam edin. Miktarını kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Sütü kaynamaya bırakın.
Ayrı bir tavayı ateşe koyun ve içinde tereyağını eritin.
Tereyağı eriyince içine 2 avuç çam fıstığını ekleyin ve fıstıklar hafif altın sarısı oluncaya kadar kavurmaya devam edin.
Fıstıklar kavrulunca içine irmiği ekleyebilirsiniz. Kısık ateşte, tereyağını iyice irmiğe yedirerek irmik kehribar rengini alana kadar kavurun.
Süt kaynadığında ıhlamurları içinden alın. Çıkarmadığınızda tadı acılaşıyor.
(Denemedim sanmayın :) )
Sütü irmiğin üzerine dökün ve birbirine karışması için 1-2 dakika karıştırın. Bu sırada irmik sütün bir kısmını çekecek.
İrmiği ateşten alın, üzerini kapatıp demlenmeye bırakın.
Ayrı bir tavada 1 avuç çam fıstığını hafif kahverengi oluncaya kadar kavurun.
Kavrulan çam fıstıklarını kabaca doğrayın.Çok da küçülmesin.
Demlenen irmik helvasını dilediğiniz şekilde servis tabağına koyun. Kavrulmuş çam fıstıklarıyla süsleyerek servis edin.


İrmik helvası yaparken çam fıstıklarını çok sevsem de size küçük bir ipucu daha çoko damlalar sıcakken içinde eriyip gidiyor :) Benim gibi siz de çikolatadan vazgeçemiyorsanız mutlaka deneyin :)



24 yorum:

  1. Holaaa :)
    you not have traslate n.n
    I not understand you post :(
    I follow you!!!
    thanks for visit my blog!

    YanıtlaSil
  2. Hi :) .Thanks for coming and tip-off :) I'll take care :)

    YanıtlaSil
  3. Thank you for stopping by my blog, I'm now following you back!

    Sharon xx
    Beauty, Miscellany

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık bayılırım irmik helvasına :) Blogunu takibe aldım benim kozmetik bloğuma da beklerim sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Ben de başka tarifler için yine beklerim :) Hemen geliyorum :)

      Sil
  5. Thanks for stopping by! I would love if you followed me on GFC as well! Just followed you!

    Jenan
    http://lavieenmauve-jj.blogspot.ca/

    YanıtlaSil
  6. Looks appetizing:) Thank you for your comment:) I follow you back:)
    www.swiatwkolorzeblond.com

    YanıtlaSil
  7. wow, it looks yummy.i am surely gonna try this.
    follow you, hope you do the same.

    http://glamforgood.blogspot.in/

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı olsun yeni blogun. Ben se sizi takibe aldım .

    YanıtlaSil
  9. Thank you for passing by my blog and following. I am following you back.

    swingsandcarousels.blogspot.co.uk

    YanıtlaSil
  10. Great post! Wanna follow each other? Just let me know!
    xx
    Sarah

    YanıtlaSil
  11. gercekten canimi cektirmeyi basardiniz:)) elinize saglik:)

    YanıtlaSil
  12. Harika gözüküyor ☺️ Denemek icin sabırsızlanıyorum :) teşekkürler bu guzel ve geleneksel tatlı icin ☺️

    YanıtlaSil
  13. Heh yinee sevdiğim bi konu buldum işte, çokta severim ellerinize sağlık:D

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar ıhlamur çiçeğini irmik helvasında hayret hiç duymadım..İnanılmaz bir aroma vermiştir ellerinize sağlık...Ziyaretin içinde tşkler ederim her zaman beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz! Ben de ilk defa maksut beyden duymuştum doğrusu :) Ama apayrı bir tat verdiğini söyleyebilirim :) Ben de yine beklerim :)

      Sil
  15. ıhlamur çiçekli irmik tatlısını ilk kez duyuyorum.
    eminim çok güzeldir. bir sonraki tarifim ne den bu olmasın??
    elinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyince mutlaka siz de yazın herkes duymalı :)

      Sil
  16. Büşra yaptığın tatlıda senin kadar tatlımıdır acaba :) ?

    YanıtlaSil
  17. En sevdiğim tatlılardan, leziz görünüyor. Takipteyim, bende beklerim. Tebessumle=)
    http://guzelliksenfonileri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil