29 Eylül 2015 Salı

Yulaflı Kurabiye Tarifi

Herkese yeniden merhaba! Bu sabah fark ettim ki ne zamandır sizler için en sık kullandığım tarifleri paylaşmamıştım.Ben de serinleyen havaların en tatlı bulduğum kurabiye tarifini bugünün yazısı olarak sizlerle paylaşmaya karar verdim.Bu tarifi ilk olarak yaz tatilinde yurt dışından gelen kuzenim yoluyla öğrendim.İlk yediğimde benim için kahve yanında yerini alacak önemli bir rutin olacağını biliyordum.Daha sonra ise Arda'nın Mutfağı programında da aynı tarife denk gelince ben neden bloğumda yazmıyorum ki dedim.Şimdiyse bu enfes yulaflı kurabiye tarifiyle sizi baş başa bırakıyorum :)





Malzemeler:

200 gr. oda sıcaklığında tereyağı
½ su bardağı toz şeker
1 su bardağı esmer şeker
2 adet yumurta
1 paket vanilya
3 su bardağı un
3 su bardağı yulaf
1 çay kaşığı karbonat
1 tutam tuz
2 su bardağı kuru yaban mersini
½ su bardağı fındık-dövülmüş


Tereyağını ve şekeri iyice karıştırın.Karışımın homojen olduğundan emin olduktan sonra yumurtaları ekleyerek karıştırmaya devam edin.Geri kalan malzemeleri de ekleyerek tekrar karıştırmaya devam edin.Bu arada harcın içine yaban mersini ve fındık koymak yerine damla çikolata veya sevdiğiniz çeşitli ürünler de koyabilirsiniz.Bu tamamen sizin damak zevkinize kalmış :) Bir kaşık yardımıyla yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye aralıklı bir şekilde yerleştirin.Şekliyle oynamanıza çok gerek yok top halinde koyduğunuzda bir süre sonra eriyip yuvarlak bir şekle giriyor.Önceden 180 ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.Fırından çıkardıktan yaklaşık 20 dakika sonra da servise hazır olacaktır.İşte bu kadar basit! Hepinize afiyet olsun :) Tarifi deneyip bana geri dönmeyi unutmayın sakın.Bir sonraki yazıya kadar sevgiler :)


6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor.Bu arada blogumda çekiliş yapıyorum, beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık muhteşem görünüyor :) En kısa zamanda deneyeceğim. Bu arada bloguma da beklerim :)

    http://damlatuzun.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Denediğinde bana dönmen için heyecanla bekliyorum Damlacım :) Bloğunun yeni yazılarını sabırsızlıkla bekliyorum :)

      Sil
  3. Excellent recipe. I'm your new GFC follower # 152 if you want to come on my blog ♡

    www.beautywithterri.blogspot.it

    YanıtlaSil